داستان، اس ام اس و شعر

داستان، اس ام اس و شعر

دنیا دو روزه یه روز با تو یه روز علیه تو
داستان، اس ام اس و شعر

داستان، اس ام اس و شعر

دنیا دو روزه یه روز با تو یه روز علیه تو

سابقه ى پارکور | جدید |

عده​ای معتقدند پارکور از زمانی که انسان نیاز به شکار کردن و شکار نشدن داشته، وجود داشته است. انسان ها به طور طبیعی گستره ای قابل توجه از حرکات و حالات ممکن را برای گذشتن از موانع به وجود می آوردند. افراد زیادی در طول تاریخ بر روی حرکت انسان و بهبود آن کار کرده اند. از آن گذشته، کودکان با ترس کم تر و با نشاط و سرخوشی بیش تر حرکت می کنند اما با رسیدن به سنین بالاتر و هنگامی که شروع بهحرکت آگاهانه می کنند، این سبک بالی را از دست می​دهند. پارکور به معنای امروزی آن، توسط ریموند بل (Raymond Belle) که یک سرباز فرانسوی جنگ ویتنام بود پایه گذاری شد. او و همراهانش به دنبال به وجود آوردن یک روش کارا و مناسب برای «تعقیب و فرار» بودند. این فعالیت ها، سرانجام توسط فرزندش داوید بل(David Belle) بصورت مدوّن درآمد. داوید بیش تر عمر خود را صرف سامان دهی این ورزش کرد و نام «پارکور» را بر آن نهاد. او و دوستانش، از جمله سباستیان فوکان (Sebastien Foucan) که مشهورترین آن هاست، با آموزش های ریموند بل این ورزش را ازترکیب ورزش های مختلفی مانند ژیمناستیک و با هدف کمک کردن به دیگران در مواقع اضطراری، درحاشیه پاریس به وجود آوردند. پارکور (به فرانسوی: Parkour) یا هنر جابجایی یا شهرنوردی یک راه نوین برای تعامل با محیط اطراف فقط با استفاده از توانایی های انسان است. داوید بل، بنیان گذار پارکور درباره فلسفهدرونی آن می گوید: «جنبه فیزیکی پارکور، غلبهکردن بر تمامی موانع پیش روست، درست ماننداین که در شرایط اضطراری گیر کرده باشید. پارکور فقط صرف انجام حرکات نیست، بلکه مجموعه ای هدفمند و دارای فلسفه خاص خویش است. پس هدف پارکور، رسیدن به مقصد با استفاده از کاراترین، روان ترین و مستقیم ترین مسیر و مناسب ترین حرکات است که می تواند شامل دویدن، پریدن، بالا رفتن و حتی خزیدن باشد.» کارایی یکی از مهم ترین مشخصه های پارکور است، و به این معنی است که لازم نیستحرکات سریع ترین باشند، بلکه باید مستقیم ترین و با صرف انرژی کم تری انجام شوند و همچنین مانع آسیب دیدگی دراز مدت یا کوتاه مدتشوند.

ترفند هاى فوق العاده براى خرید کامپیوتر و لوازم جانبى2013

قصد دارم تا ترفندها و راه های مختلفی را برایخرید کامپیوتر و لوازم جانبی آن به شما معرفی کنم که بیشتر جنبه یک راهنما را برای شما خواهند داشت. مطمئن باشید با مطالعه این راهنما با خیال راحت میتوانید یک سیستم ایده آل را برای خود خریداری کنید. CPU برای CPUها دو انتخاب اساسی بین سرعت و قیمت وجود دارد. مارک اینتل دارای کارایی خوبی است. اما در برابر آن AMD انتخاب خوبی است برای کسانی که بودجه کمتری دارند. اما همیشه جنسی را که از حد معمول بازار گرانتر است نخرید، زیرا نسبت کارایی به قیمت مقدار زیادی افت می کند به عبارت دیگر به همان اندازه که که پول بیشتری می دهید قدرت CPU خریداری شده بیشتر نیست. اما اینکه چگونه بفهمیم که خرید چه CPUای با چه سرعتی به صرفه است کافیست از چند فروشنده لیست قیمت بخواهید. متوجه خواهید شد که از یک سرعت خاص به بالا ناگهان قیمت به شدت بالا می رود (که البته این موقت است). پس پول خود را بیهوده تلف نکنید. فاکتور دیگری که برای CPU ها مهم است، حافظه پنهان یا Cache Memory آن است که هر چه این مقدار بیشتر باشد CPU زمان کمتری را صرف نقل انتقال بیهوده اطلاعات می کند و علت آن این است که این حافظه مستقیمأ روی CPU قرار دارد. البته توجه داشته باشید Cache بالا برای مصارف حرفه ای مانند ساخت انیمشن مورد استفاده قرار میگیرد، پس در این مورد هم به قیمت توجه داشته باشید زیرا ممکن است در مصارف روزمره اختلاف آن خیلی محسوس نباشد. RAM میزان رم برای کامپیوتر شما مهم است. برای کارکرد بهینه کامپیوتر باید به مقدار کافی رم داشته باشید. رم علاوه بر مقدار حافظه یک فاکتور مهم دیگر هم دارد و آن سرعت باس آن است که نشان می دهد اطلاعات با چه سرعتی می توانند به رم منتقل شود. نکته مهم دیگر ایناست که در هنگام خرید مادربرد به تعداد اسلاتهایرم (یا همان DIMM) آن توجه داشته باشید تابه تعداد کافی موجود باشد تا در آینده امکان ارتقا حافظه سیستم مهیا باشد. این موضوع مخصوصأ زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که به علت گرانی موقت رم (بازار ناپایدار کامپیوتر) یاکمبود بودجه به طور موقت رم کمتری خریداری می کنید و می خواهید در آینده به ادامه مطلب ...

نامه اى عاشقانه به قلم غضنفر 2013

سلام بر تو آااای عشگ من میدونم که صدامو شناختی‌ پس خودمو معرفی‌ نمیکنم شایدم نشناختی، منم گضنفر آااه ‌ای عشگ من، چند روز که دلم برات گرفته و گلبم مثل یه ساعت دیواری هر دگیگه شصت لیتر آب را تگسیم بر مجذور مربع می‌کنه، حالا بگو بگال محل ما چند سالشه؟ امروز یاد آن روزی افتادم که تو من را دیدی و یک دل‌ نه صد دل‌ من را عاشگ خودت کردی. یادت می‌‌آید؟ ای بابا عجب گیجی هستی‌، یادت نمی‌آید؟ خیلی‌ خنجی، خودم میگم. اون روز که من زیر درخت گیلاس سر کوچه، لبو کوفت می‌کردم با بربری. ناگهان پدرت تو را با جفتک از خانه بیرون انداخت و من مثل اسب به تو خندیدم، خیلی‌ از دست من ناراحت شدی. ولی‌ با عشگ و علاگه به طرف من آمدی. خیلی‌ محکم لگدی به شکم من زدی و رفتی‌. آن لگد را که زدی برگ از چشام پرید و حسابی‌ عاشگت شدم. از آن به بعد هر روز من زیر درخت گیلاس می‌‌ایستادم تا تو را ببینم، ولی‌ هیچوگت ندیدم. اول فکر کردم که شاید خانه تان را عوض کردید ولی‌ بعدا فهمیدم درخت گیلاس را اشتباه آمده بودم. یک گاب عکس خالی‌ روی میزم گذاشتم و داخل آن نوشتم "عشگم" هروگت آن را میبینم به تو فکر می‌کنم و تصویر تو را به ذهن می‌‌آورم. اینم بگم که من بدجوریگیرتیم هااااااااا ! مثلا همین دیروز داداشم داشت به گاب نگاه میکرد، دو تا زدم تو سرشو بهش گفتم مگه تو خودت ناموس نداری به دختر مردم نگاه میکنی‌؟ راستی‌ این شماره‌ای که به من دادی خیلی‌ به دردم خورد. هر روز زنگ میزنم و یک ساعت باهات درد‌ دل‌ می‌کنم و تو هم هی‌ میگی‌"مشترچ مورد نظر در شبکه موجود نمی‌باشد" من که میدونم منظورت از این حرفا چیه! منظورت اینه که تو هم به من عشگ میورزی، مجه نه!؟ یه چیزی بهت میگم ولی‌ ناراحت نشی‌، گوساله! این چه وضع ابراز عشگه؟ ناراحت شدی؟ خاچ بر سر بی جنبت!! آدم انگد بی جنبه؟ ولی‌ میدونم یکی‌ از این روزا سرتو میندازی پایین و عین بچهٔ آدم میای تو خونهٔ من، راستی‌ خواستی‌ بیای ده تا نون بربری هم سر راهت بجیر! یه روزی میام خواستگاریت، می‌خوام خیلی‌ گرم و صمیمی‌ باباتو ببوسم و چندتا شوخی‌ دستی‌ هم باهاش می‌کنم که حسابی‌ اول زندگی‌ باهم رفیگ بشیم، راستی‌ کلهٔ با با ت مثل نور افکن ادامه مطلب ...