داستان، اس ام اس و شعر

داستان، اس ام اس و شعر

دنیا دو روزه یه روز با تو یه روز علیه تو
داستان، اس ام اس و شعر

داستان، اس ام اس و شعر

دنیا دو روزه یه روز با تو یه روز علیه تو

مطالبی در مورد آبکاری نیکل الکترولس۲۰۱۲

آبکاری نیکل الکترولس
آبکاری نیکل الکترولس (FA) خودکار کاتالیستی روش شیمیایی استفاده می شود که با سپرده کردن یک لایه ی فسفر نیکل یا بور آلیاژ های نیکل بر روی قطعه کار، جامد مانند فلز یا پلاستیک است. این فرایند متکی بر حضور عامل کاهنده است، برای مثال hypophosphite سدیم هیدراته (NaPO2H2 • H2O) است که با یونهای فلزی را به واکنش می دهد و رسوب فلز است. آلیاژهای با درصد های مختلف فسفر، اعم از 2-5 (فسفر کم) تا 11-14 (فسفر بالا) امکان پذیر است. خواص وابسته به فن استخراج و ذوب فلزات و آلیاژهای درصد از فسفر بستگی دارد.
 بررسی اجمالی
آبکاری نیکل الکترولس یک واکنش خودکار کاتالیزوری استفاده می شود که با سپرده کردن پوشش نیکل در بستر است. بر خلاف آبکاری، لازم است به عبور جریان الکتریکی از طریق راه حل به شکل سپرده است. این تکنیک آبکاری شده است برای جلوگیری از خوردگی و سایش. تکنیک EN همچنین می تواند به تولید پوشش های کامپوزیتی با تعلیق پودر در حمام مورد استفاده قرار گیرد.
آبکاری نیکل الکترولس دارای چندین مزیت در مقابل آبکاری الکتریکی است. رایگان از چگالی شار مسائل مربوط به عرضه و قدرت، آن را فراهم می کند سپرده حتی بدون در نظر گرفتن هندسه قطعه کار، و با قبل صفحه کاتالیزور مناسب، می تواند بر روی سطوح غیر هادی واریز.
 قبل از شروع درمان
قبل از انجام آبکاری نیکل الکترولس، مواد را به پوشش داده می شود باید توسط یک سری از مواد شیمیایی پاک، این است که به عنوان فرآیند قبل از درمان شناخته شده است. عدم حذف ناخواسته "خاک" از نتیجه سطح بخش در آبکاری فقیر. هر ماده شیمیایی قبل از درمان باید با آب شستشو (به طور معمول دو تا سه بار) را به حذف مواد شیمیایی که ممکن است به سطح پایبند است. د جرسنج حذف روغن از سطح، در حالی که تمیز کردن اسید حذف پوسته پوسته شدن.
فعال سازی با یک اسید ضعیف اچ، نیکل و یا حمله و یا در مورد بستر غیر فلزی، یک راه حل اختصاصی انجام می شود. پس از فرایند آبکاری، مواد آبکاری باید با یک ماده شیمیایی ضد اکسیداسیون و ضد ماتی مانند تری سدیم فسفات یا کرومات، به دنبال آن آب شستشو به جلوگیری از رنگ آمیزی به پایان رسید. جسم شستشو و سپس باید به طور کامل خشک شده و یا پخته شده را به دست آوردن سختی کامل فیلم آبکاری.
قبل از درمان مورد نیاز برای رسوب نیکل و کبالت در سطح غیر رسانا معمولا از آماده سازی سطح اولیه به ارائه hydrophillic بستر تشکیل شده است. به دنبال این مرحله اولیه، سطح یک راه حل از یک فلز نجیب، به عنوان مثال، کلرید پالادیوم فعال شده است. نیترات نقره نیز برای فعال شدن ABS و دیگر پلاستیک استفاده می شود. تشکیل حمام الکترولس متفاوت است با فعال است. بستر در حال حاضر آماده برای رسوب نیکل است.
 مزایا و معایب
مزایای آن شامل:
1. آیا انرژی الکتریکی استفاده نمی کند.
2. حتی پوشش بر روی سطح قطعات می توان به دست آورد.
3. هیچ jigs یا قفسه های پیچیده مورد نیاز است.
4. انعطاف پذیری در حجم و ضخامت آبکاری وجود دارد.
5. این پروسه می تواند رفتگی بشقاب و حفره های کور با ضخامت ثابت است.
6. دوباره پر کردن مواد شیمیایی را می توان کنترل به صورت خودکار.
7. روش تصفیه مجتمع مورد نیاز نمی باشد
8. مات، نیمه روشن یا روشن پس از اتمام می تواند به دست آمده است.
معایب عبارتند از:
1. طول عمر از مواد شیمیایی محدود است.
2. ضایعات هزینه درمان زیاد است به دلیل نوسازی سریع مواد شیمیایی می باشد.
هر نوع نیکل الکترولس همچنین دارای مزایای خاص بسته به نوع کاربرد و نوع استفاده از آلیاژ نیکل است.

 انواع فسفر کم نیکل الکترولس
درمان فسفر کم است رسوبات با سختی 60 راکول C. اعمال این نوع ارائه می دهد ضخامت بسیار یکنواخت در داخل تنظیمات پیچیده و همچنین خارج، که اغلب از بین می برد مخرب پس از آبکاری. آن نیز بسیار عالی برای مقاومت در برابر خوردگی در محیط های قلیایی است.
 متوسط فسفر نیکل الکترولس
درمان فسفر متوسط نرخ سپرده با سرعت بالا و گزینه های روشن و نیمه روشن برای شرح دقیق لوازم آرایشی و بهداشتی را ارائه می دهد. پردازش بسیار پایدار است، اغلب برای صنایع دفع دوغاب استفاده می شود. این شایع ترین نوع نیکل الکترولس اعمال است.
 فسفر بالا نیکل الکترولس
نیکل الکترولس فسفر بالا ارائه می دهد و مقاومت بالا در برابر خوردگی، و آن را ایده آل برای استانداردهای صنعت نیاز به حفاظت از محیط های بسیار خورنده اسیدی مانند حفاری نفت و معدن ذغال سنگ. با سختی گرفته تا 600، VPN، این نوع تضمین سطح تخلخل بسیار کم که در آن گودال بدون آبکاری مورد نیاز و مستعد به رنگ نیست. سپرده های غیر مغناطیسی هستند که محتوای phosporous بیشتر از 11.2٪ است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد